supporters

Friday, February 26, 2010

jujur+benar=hipokrit!

bila berlaku konflik jiwa
memang selalunya perkataan ini yg akan ada
kini ia ada lagi
selepas aku sedar
bahawa 'permainan' yg cuba aku menangi makin buat kalah
akhirnya rasa pedih tue
makin tebal
makin membengkak
menjadikan aku juara hipokrit!
'takpe..sy oke!'...
aku rs itu sekadar ayat untuk tak meleretkan lara mungkin
bila kau da dengar tentang jujur
bagaimana penerimaan kau tentang kebenarannya
aku boleh ajar sesiapa pon
untuk rasa ok
jadi hipokrit
sebab itu lebih menyelamatkan
cuma kena pandai
kena hati2
kerna azab yg di tanggung hati sejujurnya
benar2 pedih
tapi mungkin ada cara lebih baik
cara yg telah hilng dari aku
luahkan pedih hati kau
pada sesiapa yg sudi
dulu aku punya tempat untuk itu
tapi mungkin salah aku lakukan tanpa sedar
jadi aku musnahkan pusat luahan itu juga tanpa sedar
membuat aku terpaksa blaja untuk simpan
dan akhirnya wujudla hipokrasi..

p/s:bila usia bertambah,kekompleksian datang meneman...haish..

6 comments:

Mya said...

esh... agak jugak la kan...

tp aku ade je kalo mau setori naek lori...


ngeeee ^_*

sangai biru said...

hehe..ble dpertimbangkan la cik mya..hehe

Mya said...

isk T_T siapalah aku kn?

mueehehehehhhh :p

sangai biru said...

anda adalah seorang cik mya yg slalu sgt berpikir..haha

Mya said...

akukah? cehhhh betuiii...
kalo kita fight barangkali ko juge ade kemungkinan utk menang tau! eheh :p

sangai biru said...

wahhhh..hehe..aku sedang dicabar??hehe...tp mungkin juga..org yg berblog ni pemikir yg xpandai meluah melalui suara..jd mungkin luahan dr nukilan lebih menyenangkan..:)

Disqus for tudungsajibiru

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails