supporters

Monday, May 31, 2010

aku rakyat England!


gila itu ada dmana2

aku rasa kalau kau sekarang berada di England pada tahun 2004, pada tahun 2010 ini sudah melayakkan kau mohon jadi warganegara England!..6 tahun, durasi tempoh yang sangat panjang tetapi pada akhirnya kau rasakan sangat sekejap..

bayangkan dalam tempoh itu, kau ketemu insan2 membawa pelbagai warna mencorak kanvas putih layar hidup kau..

sejujurnya bagi aku, hal kali ini lebih emosi. setelah hampir 6 tahun ditemukan dan dewasa bersama, smplah ketika pada 1 tempoh singkat yg dikenali perpisahan. bayangkan dari makmal biotek yang levelnya pada masa tu ala2 sekolah sampai la pada hari ini, masing da selesaikan FYP masing2..dari saat makmal berada di atas surau sehinggala tiba2 pada hari ini akan dpindahkan ke kampus induk..macam2 dlalui bersama..

aku masih ingat bila setiap kali abis kelas kami akan lepak di Nawas (skang da ganti dengan restoran anak mami)..aku rasa mamak tu tutup sebab kami kot..duduk lama2 sembang, sampai penuh meja dengan gelas yg hanya berisi air kosong dan bila mana mau makan, nasi masing2 membukit!..

aku masih ingat tersesat di kajang semasa Dr. Yap buat open house, dan kami2 adalah manusia2 akhir yang sampai..nasib bek lauk tak abis..

aku masih ingat, bila kami dipaksa nyanyi lagu unisel yg bisa buat rasa mahu gelak tp kini tidak dnyanyikan lagi..

aku masih ingat, fakulti biotek dlu di atas pejabat bendahari sekarang yg mana setiap kali raye, kami2 akan pakat serbu ramai2..seingat aku, batch kami adalah pelopor pada ajak para pensyarah main futsal..

aku masih ingat..dan aku tidak mahu lupa..
semasa jadi mpp~kurus gile time ni;D

hurm..entah..entri kali ni semacam berat..pada saat masing2 akan bawa haluan masing2..kau ke utara, aku keselatan, kamu ke neptune, dia ke zuhal..jadi saat untuk ketemu sudah boleh disangsikan..dan kalau hal itu terjadi, mungkin sedikit berbeza..

Unitar Big Days Out~kt tasik titiwangsa

'tergantung keluar'~hang out
keadaan jadi aneh sebenarnya bila hal tak drancang terjadi..kami memang suka spontan..sbb permulaan perkenalan kami2 adalah tidak drancang...dan kami suka begitu..dan mahu ia kekal terus begitu..

anehnya apabila, sepanjang hampir 6 tahun, aku dgn roommate aku tak penah2 breakfast sama2, pada hujung2nya sering menelan segelas nescafe tarik dan 2 keping roti canai..anehnya tempat yg jarang dikunjungi..khulafa..bina nostalgia mungkin..

hurm..serabut entri ini kali ni..aku rasa seperti tidak tersusun..yg pangkal aku hujungkan..yang awal aku akhrkan..maaf..cuma aku mahu kau2 tahu..mahu kau2 menilai..erti sebuah persahabatan itu..bukan mahu kau2 contohi kami2..tidak..kerana acuan setiap persahabatan kau2 sendiri yg lekuk bentukkan..cuma aku mahu, setelah hasil dari tiap acuan itu terbentuk dan menjadi, hargai ia setinggi mungkin..

1st reunion-lanchang, phg
gadis2!
jambu penah rebonding!;D

2nd reunion~langkawi, kedah
3rd reunion~cameroon highland,phg
kt cameron de pokok pi'tea'h
style!
lelaki bila berkumpul~GAY-thering!
trip raye 09~sgor-phg-negeri 9-joh0r-melaka

aku byk belajar dari persahabatan ini..

aku bdk kg, jd bila ain ajar aku tentang kinokuniya, aku ingat itu restoran jepun..kunyah2..padahal ia kedai buku
aku bdk kg, jd tiap kali mahu order d mcD, naya adalah rujukan kamus menu aku..
aku bdk kg, jd poknik byk ajr aku dlm lantang menyuara rasa
aku bljr tentang kereta, laju dan hal2 kegadisan dari atan..falsafah dia..superb!
aku bljr utk jadi org yg spontan dan go go go dr yem
aku bljr jd gila2 dari jambu..seingat aku, dia penah dok atas bmbung kereta ms kami2 hang out mlm2..semata2 bosan kt umh..
aku bljr hal2 pengurusan dgn chor..dia mmg good planner
aku bljr berdota dari azmi..dia da smp thp undeath!!
aku bljr hal gunung dari eisyam dan nad..sp la gunung tanpe dorg..
byk aku bljr..kesemua dari dorg..cuma aku tak mampu titipkan semua hal tp setiap dari dorang berjasa besar dlm hidup aku...

aku juga bljr utk jujur..sbb tiap kali kami berkumpul, punggung panas menjwb soalan2 yg perlu djujurkan jwpnnyer..T_T..

orang pertama yang anda kenal di unisel ~azmi
orang pertama yang jadi kawan anda di unisel ~azmi
orang pertama yang anda nampak masa masuk kelas pertama ~poknik(ms mula knl dia, muka eksyen abis~sori nik:p)
orang pertama yang anda sapa untuk berkenalan (berlainan jantina) ~dalila
orang pertama yang anda suka ~*tgn cramp
*(smp skng msh suka dia)
orang pertama yang mencuri perhatian anda ~boy (hidop skin!:P)
orang pertama yang digossipkan dengan anda ~aku tak ingat
orang pertama yang anda dengar gossip tentang dia ~mazliza mudzali..*nama penuh*:P
orang pertama yang menguji kesabaran anda ~pencuri handset ms dok dorm. da la ptg 2 final kimia!
orang yang anda tak sangka akan tak bertegur sapa ~ain
orang yang anda tak sangka anda jadikan member ~atan romeo
orang yang anda tak sangka akan kongsi rahsia ~ain & rizuan
orang yang anda tak sangka anda cemburui ~chor *time dip dulu dia scorer*
orang yang anda tak sangka nak bercakap dengan anda ~ yana
orang yang anda tak sangka anda akan bahan ~Irshahrizal
orang yang anda tak sangka akan jadi begitu penting pada anda ~
atan,ajib,jambu,syam,yem,ee,chor,azmi & seme exdip..
orang yang anda tak sangka akan buat anda gila ~jambu

aku tabik 'lagenda budak setan'~bg je pe program and plans, dari paling mulia kpd paling kejam, ditanggung beres!

bila da bljr dari tentang pelbagai hal..dan mengenal tentang dunia..kami bljr utk ajrkan pd manusia2 penting dsekeliling kami..ilmu kalau disimpan memang takkan berkembang..kami kembangkan keseronokkan persahabatan itu disetiap insan yg keliling kami..

atan da pandai ajar gitar
villa cinta daddy~buka poser 2009 (tiap tahun xpenah miss, tp tahun ni...hurm)
johor's trip
mau tawan dunia!
perak's trip

ps; pertemuan jarang dinilai hinggalah terjadi perpisahan!
pss; bila next trip eh??rindu da aku...

6 comments:

~NaNa~ said...

msti sgt sedih n berat hati kn nk tnggalkn unisel?hehe..d0 ur practical sehabis baek ok?
haah..nape la xnk jwb spe org yg anda ske tuh?ish...haha..:D
(tp asenye taw la spe...tettt)

sangai biru said...

hehe..maceh nana..ni dok sna jgn nk nakal2 lak..blaja rajin2..nk sgt hidop berkampus, jd da dpt..ahaks..hurm..tp still risau psl korgnyer final year project nnt..cmne la eh..takut da xle buat lab pstu kna wt literature review utk thesis..she's not who u r thinkingla nana:P..

~NaNa~ said...

hm..nape lak ktr0g maybe xley bwat lab 4 thesis?gp0n our thesis lmbt lg..
haaa...d0 u n0e wh0 am i thinking???:D

sangai biru said...

dgr cite cm2 la sbb nk develop lab bkn amik sehari dua..bygkan since 2004, lab yde 2 cm2 je..tmbh ckit2 la..ni da pndh pl..sp yg nana pk??ele;p..cik nana, beliau yg sy mksdkan da xde d unisel ye:P

sampahhati said...

bru... lu nak request trip ker?? no hal.... nanti aku rancang...

Khairunnisa' said...

Ahh, this entry sangat sweet :)

Disqus for tudungsajibiru

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails