supporters

Friday, May 14, 2010

adamaya

dalam hati adam
ada ego seorang lelaki
yang sememangnya ada dan anugerah kepada semua lelaki2 tulen
cuma bila adam mampu turunkan egonya
ini aku jamin tidak semua lelaki2 tulen
mampu bikin!

dalam hati maya
ada ego dan keliru
antara ego untuk terus menidakkan hak si adam
dan keliru cinta mana harus jadi keutamaan

tetapi ini rahsia cinta dan sayang
seburuk hodoh mane parut maya tinggalkan
tidak tercalit kesan dihati adam
kerana adam tahu cinta pada si maya
memadamkan segala khilaf si maya

aku ibaratkan aku ini adam
walaupon sisi aku dan adam
walau sebesar e. coli pon belum tentu
sama!

amani shomell(^^)
dan maya aku tidak lain tak bukan unisel
dalam tak sedar hampir 6 tahun aku menghamba diri di sini
demi ilmu demi masa depan aku
dan sampai saat tibanya
aku bakal meninggalkan maya aku ni
walaupon kadang2 jiwa dan cinta aku sering disampahkan
namun hakikat yang aku kena telan
skroll ijazah aku datangnya dari sini
jadi benci setinggi everest sekalipon
sayang aku tetap berbaki
kerana disini aku diajar untuk lebih kenal apa itu manusia
apa itu erti sebenar hubungan antara manusia dengan manusia
jadi selama mana pun ikatan itu tidak akan penah padam
dan terima kasih atas pengalaman yang 'maya' berikan

p/s~"spjg 6 tahun sy knl awak, sy xpenah tgglkan awk..mgkn dgn ketiadaan sy selama 3 bulan akan buka mata kita dan beri peluang untuk kita berdua kenal diri kita masing dan kenapa kita ditemukan!"

p/ss~"walaupon apa yg akan terjadi selepas ini antara saya dan KAMU, rs yg ada pd sy pd KAMU tetap tidak akan berubah. sekarang terpulang pada KAMU untuk tentukan"..

No comments:

Disqus for tudungsajibiru

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails