supporters

Sunday, June 21, 2009

hari bapa

kdg2 tindakannya sering aku terslh tafsir
logik akalku 'melanggar' rasional tindakan si dia
pernah jg aku terpk
'perlukah begitu tindakan mu?'

kdg2 aku melihat marah darinya
jarang dizahirkan perasaan sayang
mungkin lahirnya ia dr kerna ego
atau ketegasan sbg pengemudi bahtera

kdg2 aku merasa terkilan
hati aku terkdg terguris
kerna itu pernah terbit benci
namun akhirnya terbenam
kerna aku mula faham akan rentak si dia

tanpa sedar
berjuta bantuan
sehingga xtertulis tiap pengorbanan
walau diberi hayat selama 1000 tahun pun
xmungkinkan terbalas segala jasa

p/s: Selamat Hari Bapa buat 'si dia' aka En. Johari Hj Bakar..

1 comment:

Unknown said...

slamt hari bapa utk arwahyarham abah ku jugak..
hu.aku suke post ko yg nie..

Disqus for tudungsajibiru

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails