supporters

Saturday, June 12, 2010

selamat pagi cinta!

ke kiri ku buntu
ke hutan ku hilang
ke timur ku kosong

aku terus bosan dan tertekan
seperti waktu yang terus saja meninggalkan aku
dalam dasar kerak bumi yang belum diterokai

warnaku rindu
jiwaku biru
menunggu cintaku
umpama sibuta yang melihat syurga
umpama lagu berbunyi hitam
lalu aku tersu menunggu

kini malam tiba lagi kerana tinggalkan cahaya matahari
dibebankan dengan bunyi rintisan hujan
seperti mahu sahaja aku mengejar
gunung yang besarnya tidak terdakap
seperti jugalah rindu aku padanya
kini harus aku terus menunggu
atau hilang sahaja dilautan luas

~puisi dari filem selamat pagi cinta

p/s; yang hilang itu jiwanya...

3 comments:

Air said...

bahasa yang indah

Unknown said...

akhir2 ni en tudungsaji suke berpuisi n letak entri y mdalm maksudnye!!!:)

sangai biru said...

air; ni puisi pinjaman je..dr filem selat pagi cinta..nice en:)

shikin; bkn setakat akhr2, mmg dr awl lg kot;p

Disqus for tudungsajibiru

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails