supporters

Monday, August 23, 2010

mereka dunia aku


saat aku goyah
goyah bagai pokok rhu ditiup bayu pantai
mereka2 ini sentiasa ada
datang tanpa diseru
bagai faham taufan kekusutan sedang melanda

kadang2 mereka hadir takkan mampu menghilang bah sengsara
cuma sekadar menadah telinga memberi pandangan siuman
pada aku yang kadang2 hilang rasional
dan mereka2 ini mampu setidak mengurang meredakan senak dada

serius
aku sayang mereka2 ini
ikatan yang terhasil sekian lama
jangan dibiar padam
jangan!

seandai aku tidak lagi mampu menghirup dingin udara pinjaman
mohon aku pada mereka2
aku mahu mereka2 ada

dari saat roh meninggal tubuh
mereka2 yang membersih jasad tubuh aku
dari saat dikiam kapan aku
mereka2 yang memberi tangan membalut kaku tubuh aku
dari saat aku disembahyangkan
mereka2 ada dalam barisan saf
dari saat aku dibawa mayat aku ke kuburan
mereka2 membahu memegang keranda
dari saat jasad mengetuk pintu liang lahad
mereka2 ada menyambut aku
seperti lahirnya aku bersambut
matinya aku juga mahu begitu
dan mereka2 ini meletak menanamku
dari saat 7 langkah mereka dari kuburku
mereka2 ini terus ada memberi doa yang husni

dan kepada mereka2
ketahuilah selepas keluarga aku
mereka2 adalah dunia aku..

p.s: biar hilang 1000 cinta, jangan hilang 1 persahabatan...

No comments:

Disqus for tudungsajibiru

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails