supporters

Sunday, May 2, 2010

aku wanita engkau lelaki


aku teringat kata2 seorang senior aku masa jaman2 sekolah dahulu
'bila adam kata mahu berkawan dengan hawa, mustahil sekadar kawan, sebab lambat laun semakin hari, makin rapat, akhirnya dari bunga persahabatan, keluar buah cinta dan sayang'

aku kata itu bohong
jadi aku disaat aku masih berbaju putih berseluar hijau bersongkok hitam
seingat aku ketika mahu ambil pi em arr
aku cuba berkawan dengan seorang gadis bertudung putih berbaju putih kain biru
niat aku cuma mahu berkawan
tiada lebih
tapi perasaan buat aku buta
akhirnya dalam perjalanan itu aku tersadung
lalu terjatuh...cinta
dan akhirnya...

jangan harap happy ending untuk macam aku
sekali loser selamanya loser

tapi aku tetap kata teori itu bohong
aku kentalkan jiwa dan menafikan sekerasnya
sehingga datang kepada aku
sang loser seperti aku
dramanya mudah (kisah benar dari sahabat)
sang loser ada sang cinta yang sang loser jaga sepenuh hati
kemudian datangnya jack sparrow dalam hidup sang cinta
sang loser tidak pernah kesah kerana janji sang cinta keduanya hanya kawan
hari bertambah dan tatkala ada krisis antara sang loser dan sang cinta
jack sparrow tempat mengadu lara
sehingga akhirnya sang cinta tanpa sedar tersadung lalu terjatuh cinta
sang loser??macam aku kekal loser
kali aku mula ragu akan
kemampuan adam dan hawa sekadar 'kawan2 aje'
bagi aku cuma kita jangan terlalu berjanji dan mendabik dada dengan kenyataan itu
kerana sekali rasa itu terkilas di hati
kesannya besar kepada gagasan sang loser..

p/s~~cinta itu buta dan boleh membutakan...aman damai(^^)v


1 comment:

-scallywag- said...

hmm..mungkin boleh berkawan tp tidak terlampau rapat.mungkin.kalo dah semua benda suka duka pun nak share bersama..tu dah kira 'u r da chosen one'.haha.& tak salah kalo nak terperasan diri tu spesel.tp tulah,kena berhati2.mungkin dipilih utk tak sengaja dsakiti.atau mungkin mmg ada bahagia yg menanti.it's ur decision.take it or leave it..n never regret it..kan "pengalaman telah mendewasakan..mematangkan fikiran..lalalaa~" ahahaha(^_^)

Disqus for tudungsajibiru

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails